Monday 19 February 2018

sambutan hari jadi



   Salam Sejahtera....


      hari ini saya nak post tentang sambutan hari jadi saya pada 23-06-2017 yang telah disambut di rumah saya.pada waktu pagi saya bangun pukul 7:30 mandi dan memakai pakaian baru dan pergi ke kuil dengan ibu ,adik dan kawan adik untuk membuat sembahyang.habis sembahyang ,kita pergi ke pasar raya untuk membeli barang dan barang hiasan untuk menghias rumah.kita dapat meluangkan masa selama 3jam untuk membeli barang ,kita mengambil grab dan balik ke rumah.Saya ,adik ,kawan adik dan ahli keluarga saya sangat sebuk dengan persediaan untuk malam tersebut.ibu dan nenek sangat sebuk dengan masakan di dapur ,saya ,adik dan kawan adik pun sebuk dengan hiasan di ruang tetamu.


    Pada pukul 6petang,semua persediaan dapat disiap dengan cepat dan bersih.saya pun menolak diri ke kedai rambut untuk membuat rambut dan make-up.pukul 8malam semua ahli keluarga dan rakan semua datang ke rumah saya ,saya berasa sangat gembira apabila nampak banyak tetamu datang ke hari jadi saya.semua orang hadir ke rumah saya tetapi kek sahaja yang belum hadir ke rumah kita pun tunggu untuk kek .akhirnya ,kek pun sudah sampai ke rumah.
 kita memulakan sambutan hari jadi saya pada pukul 8:30 ,habis itu   kami bermula menghidangkan makanan untuk ahli-ahli keluarga dan rakan kami .kita dapat sambut  majlis ini dengan gembira dan membuat pelbagai aktiviti seperti menari dan  menyanyi .majlis hari jadi saya telah habis pada pukul 1.

No comments:

Post a Comment