Wednesday 14 February 2018

Rekod penyelenggaran pemulihan komputer




  Pada hari Rabu 17/01/2018 kita masuk ke dalam bilik makmal komputer ICT untuk penyelenggaran pemulihan komputer.selepas kita masuk ke dalam bilik ICT ,kita diberi arahan oleh encik sharul untuk membuat kerja yang ditentukan oleh encik.


 seterusnya,encik sharul menjelaskan tentang tugas yang encik hendak memberi kepada untuk dibuat pada waktu petang tersebut.kita dapat memahami cara dan langkah untuk membuat tugasan tersebut.seseorang dapat diberi 4buah komputer untuk memeriksa.


selepas itu,kita perlu mencari IP address dan juga perlu mencari komponen yang terdapat dalam komputer.kita diberi kertas kuning untuk merekod.kita mencari senarai komponen komputer,dalam kertas kuning tersebut kita perlu mengisi brand/model sesebuah hardware.




akhirnya,encik sharul pun memeriksa semua pc dalam makmal ICT tersebut supaya semua PC tidak mempunyai masalah internet connection .kita menghantar kertas kuning kepada encik selepas encik dapat menyiapkan pemeriksanya untuk semua pc dan kita balik ke kelas semula 

No comments:

Post a Comment